Samochód z instalacją LPG

W Polsce coraz więcej ludzi jeździ samochodami z instalacją LPG i takich aut ciągle przebywa. Ceny benzyny i oleju osiągły wysoki poziom, tańsze o połowę paliwo LPG zyskało na atrakcyjności. Niestety, montaż gazu może oznaczać więcej kłopotów niż korzyści zwłaszcza jesli chodzi o nowe samochody.

Trzeba pamiętać ze samochody używane mają prawo się psuć, a instalacja gazowa ten proces przyśpiesza. Ryzykiem jest zakup auta, które od wielu lat jeździ na LPG. W tym przypadku trzeba się liczyć nie tylko z naprawą instalacji gazowej, lecz także z remontem silnika. Cechą samochodów na rynku wtórnym z LPG okazuje się duży przebieg i bardziej wyeksploatowane auto niż pojazdy jeżdżące tylko na benzynie. To efekt większych przebiegów, a także negatywnego wpływu zasilania gazem na stan silnika. Dlatego powinniśmy znaleźć zadbany samochód używany bez instalacji gazowej i dopiero wtedy zlecić jej zamontowanie. Wówczas zaczniemy oszczędzać dopiero, gdy koszt instalacji się nam zwróci.

Oczywiście samochód używany można już kupić z zamontowaną instalacją gazową, lub też bez. W pierwszym przypadku zaletą jest to, że nie trzeba ponosić kosztów związnych z montażem LPG i dokonywać dodatkowych wpisów w dowodzie rejestracyjnym. Po prostu kupujemy i jeździmy taniej. Przed zakupem samochodu używanego z instalacją LPG trzeba sprawdzić formalności. Instalacja gazowa musi być wpisana w dowodzie rejestracyjnym, na dodatek sprzedający powinien przekazać dokument potwierdzający legalizację butli. Bez tego samochód nie przejdzie przeglądu. Dobrym sposobem, jest również przejażdżka samochodem. Tutaj trzeba zwrócić uwagę na pracę, osiągi, zachowanie na wolnych obrotach, prace na benzynie jak i gazie oraz czy we wnętrzu samochodu nie ma nieprzyjemnych zapachów.

Bardzo przydatna jest analiza spalin na podstawie której można stwierdzić czy silnik ucierpiał w wyniku nieprawidłowej instalacji. Samochód posiadający LPG często ma problem z funkcjonowaniem układu chłodzenia i niszczejącym wydechem. Warto więc to sprawdzić. Instalacja musi pasować do silnika w samochodach używanych z końca lat 90-tych XX wieku i obecnej dekady. Często występują instalacje podciśnieniowe drugiej generacji. Zaletą ich jest trwałość, prostota i niski koszt naprawy. Niestety, zazwyczaj osiągi i kultura pracy auta z takim systemem się pogarszają. Ponadto występuje ryzyko wystąpienia fali zwrotnej, wybuchu i zniszczenie elementów w układzie dolotowym. Dlatego takiej instalacji nie montujmy w przypadku silników z plastikowymi kolektorami dolotowymi.

Polecamy: skup samochodów Rybnik, skup samochodów Gliwice