Wskazówki jak zmniejszyć kaloryczność swojej diety

  • Zamiast śmietany używaj jogurtu naturalnego, który jest o wiele mniej kaloryczny a w smaku nie poczujesz różnicy
  • do deserów nie używaj serka mascarpone czy śmietany kremówki bo z twojego odchudzania nic nie wyjdzie. Zamist nich używaj chudego twarożku, serka homogenizowanego lub jogurty natoralnego. Swoje desery przygotuj na bazie owoców, suszonych lub świeżych. Możesz dodać trochę orzechów lub migdałów lecz pamiętaj, żeby nie przesadzać ponieważ są one bardzo kaloryczne.
  • zamiast kupować owocowe jogurty lub owocowe mleko przygotuj je sobie samemu. Wystarczy zmiksować swoje ulubione owoce i dodać do jogurty lub mleka a zamiast kalorycznego deseru zjemy zdrową i niskokaloryczną przekąskę.
  • najlepsze są produkty mleczne chude, nie kupuj tych zupełnie odtłuszczonych ponieważ witaminy nie będą się wchłaniać do organizmu.
  • mnóstwo kalorii zawierają sery żółte oraz topione dlatego zastępuj je chudym twarożkiem lub żółtym serem o obniżonej zawartości tłuszczu.
  • jeśli pijesz kawę a odchudzanie Rybnik nie jest Ci obce wybieraj kawę bez cukru oraz bez mleka a jak już to mleka chudego.
  • z mięs wybieraj te chude czyli np kurczaka lub indyka, natomisat unikaj wieprzowiny, tłustej wołowiny i kaczki lub baraniny. To samo jest z wędlinami. Najwięcej kalori mają kiełbasy, pasztety, parówki dlatego jedz je jak najrzadziej.
  • dużą uwagę poświęcaj wyborowi przetworów mięsnych, należy patrzeć na skłąd oraz pochodzenie i świeżość.
  • wybieraj tylko przetwory zbożowe z pełnego przemiału, są one o wiele zdrowsze od jasnych oraz zawierają o wiele więcej błonnika pokarmowego, który jest bardzo istotny w odchudzaniu.
  • wybieraj gruboziarniste kasze ponieważ zawierają one więcej błonnika od ich drobnoziarnistych odpowiedników.
  • Postaw na otręby i płatki owsiane zamiast zwykłych płatków śniadaniowych, zawierają wiele błonnika pokarmowego dzięki któremu będziemy mieli uczucie sytości przez długi okres czasu. Dzięki czemu nie będziemy podjadać pomiędzy posiłkami.

Aby w pełni wykorzystać te rady należałoby udać się do dietetyka. Dietetyk Rybnik pomoże nam stworzyć jadłospis idealny dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia.